Προώθηση eShop: Το σημείο μηδέν.

Το σημείο μηδέν πριν από κάθε ενέργεια που κάνεις για την προώθηση του eShop σου.

Αυτό δεν είναι ένα post που θα σου πει ότι πρέπει να κάνεις διαφήμιση στη Google.

Ούτε ένα post που θα σου πει ότι πρέπει να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του Facebook, του Instagram και του Linkedin.

Επίσης, δεν θα σου πούμε ότι πρέπει να μπεις στα marketplaces τύπου Skroutz και Bestprice για να αρχίσεις να πουλάς.

Όλα αυτά τα ξέρεις ήδη.

Ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται το eShop σου, υπάρχουν δεκάδες διαφορετικοί τρόποι να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία του digital marketing για να πετύχεις τον απώτερο στόχο που είναι φυσικά οι περισσότερες πωλήσεις.

Κάποιοι ορκίζονται στα Google Ads, άλλοι πίνουν νερό στο όνομα του SEO και άλλοι θέλουν να ξεκινήσουν τις πωλήσεις με ένα boost post στο Facebook. Άλλοι πάλι, τα κάνουν όλα μαζί, επενδύουν αρκετά και προσεύχονται για το καλύτερο. Και υπάρχουν κι αυτοί που έχουν περάσει από το σημείο μηδέν.

Αυτό, λοιπόν, είναι ένα post για αυτό το σημείο από το οποίο κάθε eShop owner πρέπει να περάσει.

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Ακούγεται πολύ θεωρητικό ε;

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ. Keep reading…

Προώθηση eShop: Γιατί σου χρειάζεται πρώτα η στρατηγική digital marketing;

Πάμε να δούμε τι γίνεται αν επενδύσεις σε digital marketing ενέργειες χωρίς στρατηγική.

ΚΑΛΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Στο καλό σενάριο, είσαι αρκετά τυχερός και κάνεις όλες τις ενέργειες digital marketing που επέλεξες σωστά τεχνικά. Ίσως έχεις παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο στα εργαλεία του digital marketing, ή είσαι αυτοδίδακτος με webinars τύπου udemy και πολύ διάβασμα στο web. Όπως και να’χει κατάφερες και έφερες κάποιες πωλήσεις στο eShop σου ξοδεύοντας το budget που μπορούσες να επενδύσεις.

Για πάμε όμως λίγο παρακάτω:

Πόσα ξόδεψες για να φέρεις τις Χ πωλήσεις σου;

Έχει μείνει κέρδος από όλη αυτή την προσπάθεια ή πουλάς για να πληρώνεις τη Google & το Facebook;

Θα μπορούσες να αξιοποιήσεις καλύτερα το budget σου; Πού αλλού πρέπει να στοχεύσεις για να φέρεις ακόμα περισσότερες πωλήσεις και κέρδος;

Η απάντηση σε όλα αυτά έρχεται μέσα από το σημείο μηδέν. Συνέχισε να διαβάζεις…

ΚΑΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Σε αυτή την περίπτωση έκανες το λάθος να πατήσεις «προώθηση δημοσίευσης» στο Facebook με τις διαφημίσεις να τρέχουν με αυτόματες ρυθμίσεις. Ή ενεργοποίησες τον λογαριασμό Google Adwords express και έτρεξες μια διαφήμιση με default settings.

Time-saving ίσως…Κρίμα όμως που δεν αξιοποίησες σωστά τις επιλογές στόχευσης που δίνουν οι πλατφόρμες αυτές και μάλλον πέταξες τα ωραία σου ευρώ χωρίς να φέρεις πωλήσεις. Το θέμα εδώ είναι ότι δεν ήρθαν πωλήσεις για δύο λόγους: Γιατί δεν υπήρχε στρατηγική πίσω από τις ενέργειες, είτε γιατί δεν έγινε σωστή χρήση των εργαλείων digital marketing για να εξυπηρετούν τους στόχους του eShop σου. Και όχι, δεν φταίει η άτιμη Google και ο Μαρκ που ξοδεύτηκαν τα ωραία σου ευρώ.

Πώς λοιπόν θα έχεις στρατηγική digital marketing για την προώθηση του eshop σου;

«Σημείο μηδέν είναι η έρευνα & η ανάλυση της εταιρείας σου και της αγοράς σου.»

Team Doing Research for Eshop

Σου «αποκαλύπτουμε» τη δική μας προσέγγιση σε ό,τι αφορά το digital marketing ενός eShop. Είναι μερικές από τις πιο βασικές ερωτήσεις που κάνουμε ως digital agency στους πελάτες μας.

Προφανώς κάθε κλάδος είναι διαφορετικός και κάθε eShop έχει το δικό του DNA, αλλά απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις θα καταφέρεις να έχεις πιο ξεκάθαρη εικόνα του τι θα κάνεις και γιατί θα το κάνεις.

Ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν στο σημείο μηδέν:

1. Εταιρεία & brand – «Know thyself»

  • Ποιες είναι οι αξίες της εταιρείας σου; Πώς θα τις επικοινωνήσεις στους πελάτες;
  • Τι εικόνα θέλεις να έχουν οι πελάτες και οι πιθανοί πελάτες σου για το eShop σου; Με άλλα λόγια, τι θα ήθελες να λένε στους φίλους τους όταν μιλούν για το eShop σου;

2. Προϊοντικοί στόχοι eShop

  • Αν έχεις πολλές διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, σε ποια προϊόντα θέλεις να εστιάσεις;
  • Ποια προϊόντα εκτιμάς ότι μπορούν να έχουν τις περισσότερες πωλήσεις και ποια το περισσότερο κέρδος;
    Ή διαφορετικά, αν μπορούσες να πουλάς μόνο ένα προϊόν σου, ποιο θα ήταν αυτό;

3. Κοινό – στόχος

  • Ποιο είναι το κύριο target group πελατών;
  • Αν έχεις πολλές προϊοντικές κατηγορίες, ποιο είναι το κύριο target group ανά κατηγορία;
  • Τι κάνει τους πελάτες σου να επιλέγουν εσένα έναντι των ανταγωνιστών;
  • Τι πληροφορίες και ενέργειες χρειάζονται οι πελάτες σου για να λάβουν την αγοραστική απόφαση;
  • Από ποιες γεωγραφικές περιοχές έρχονται οι πελάτες συνήθως;
  • Τι πρόβλημα των πελατών λύνουν τα προϊόντα σου;
  • Ποια είναι η συμπεριφορά του κοινού σου στα social media και γενικά στο internet; Πού περνούν περισσότερη ώρα;
  • Τι μπορεί να τους οδηγεί να αφήνουν την παραγγελία μέσα στο καλάθι (aka cart abandonment);

4. Ανταγωνισμός

  • Ποιοι είναι οι βασικοί ανταγωνιστές σου;
  • Αν έχεις πολλές κατηγορίες προϊόντων, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές ανά προϊοντική κατηγορία;
  • Ποια είναι τα δυνατά και τα αδύνατα στοιχεία των ανταγωνιστών σου; (τιμές, διαθεσιμότητα, ταχύτητα, εξυπηρέτηση, αξιοπιστία, brand)
  • Προώθηση ανταγωνιστικών eShop – Τι ενέργειες marketing κάνουν οι ανταγωνιστές; Γιατί άραγε;

5. Budget & Αποτελέσματα

  • Τι προϋπολογισμό έχεις για την προβολή του eShop σου σε μηνιαία και ετήσια βάση;
  • Με τι πωλήσεις ανά προϊοντική κατηγορία είσαι ικανοποιημένος σε μηνιαία και ετήσια βάση;
  • Τι κέρδος θα ήθελες να έχεις ώστε να έχει νόημα όλη σου η επένδυση στο ωραίο σου eShop και τη διαφήμισή του;

Κάποιες από τις παραπάνω ερωτήσεις μπορούν να απαντηθούν μόνο από σένα, άλλες χρειάζονται συζήτηση και σκέψη και οι περισσότερες χρειάζονται τη βοήθεια εργαλείων έρευνας, ώστε να υπολογίσεις αν «βγαίνουν τα νούμερα». Εμείς είμαστε εδώ να βοηθήσουμε σε όλη αυτή τη διαδικασία.

Η δική μας βασική αρχή πριν συνεργαστούμε μαζί σου για την προώθηση του eShop σου με ενέργειες digital marketing, είναι να κάνουμε εκτεταμένη έρευνα και ανάλυση για την αγορά σου. Στόχος μας είναι να έχεις τη μέγιστη απόδοση του κάθε ευρώ που επενδύεις στο digital marketing.

Το αποτέλεσμα που επιθυμείς μπορεί να έρθει γρήγορα και με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Αλλά πρώτα πρέπει να περάσεις, ή να περάσουμε μαζί, από αυτό το σημείο 0.

Ρώτησέ μας πώς μπορείς να ξεκινήσεις ή να βελτιώσεις την προώθηση του eShop σου.