Τα Google Shopping Ads είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα από το καλοκαίρι του 2019. Τις πρώτες εβδομάδες της σταδιακής εισαγωγής τους ήρθε και η ανακοίνωση της Google, όπως τη διαβάσαμε στο epixeiro.gr:
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα εγκαινιάσουμε το Shopping ads στην Ελλάδα. Το Shopping ads περιλαμβάνει φωτογραφίες και τιμές για να βοηθά τους καταναλωτές να βρίσκουν τα προϊόντα που αναζητούν και τους διαφημιστές να προσεγγίσουν τους καταναλωτές που θέλουν να τα αγοράσουν.», δήλωσε ο Ηλίας Σούσης, Sector Lead Branding and Agencies της Google για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Μάλτα.
Και αφού ενεργοποιήθηκαν, τι; Πάμε να δούμε τα βασικά σημεία.
Πότε και πού εμφανίζονται τα shopping ads; Σε ποιες συσκευές;
Εμφανίζονται ως προϊόντα με εικόνα και τιμή, όταν ο χρήστης κάνει προϊοντική αναζήτηση. Συνήθως εμφανίζονται ως πρώτα αποτελέσματα πάνω από οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα, οργανικό ή google ads ή ακόμα και πάνω από τους χάρτες.

Μπορεί να εμφανίζονται επίσης και στο πλαϊνό μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Επίσης, εμφανίζονται στο Display network (π.χ. στο YouTube κάτω από το video), και σε search partners καθώς και στην καρτέλα Αγορές της Google, όπως δείχνουμε παρακάτω.

Τι δεν είναι Google Shopping ads;
Κάποιες φορές στα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζει μικρογραφίες εικόνων, τα οποία είναι οργανικά αποτελέσματα (όχι διαφήμιση, δηλαδή) και δεν πρέπει να συγχέονται με τα product ads. Παρακάτω ένα παράδειγμα όπου στην ίδια αναζήτηση εμφανίζονται και οι προϊόντικές διαφημίσεις της Google και οι εικόνες ως οργανικό αποτέλεσμα.

Ποια είναι τα οφέλη των shopping ads;
Παραθέτοντας από τη Google: “Ποιοτικότερα Leads – Εύκολη Διαχείριση με επίκεντρο την πώληση – Ευρεία Παρουσία – Ισχυρό Reporting και Στοιχεία Ανταγωνισμού.”
Η δική μας εμπειρία επιβεβαίωσε ήδη από τις πρώτες εβδομάδες έναρξης τουλάχιστον τα δύο από τα τέσσερα.
Ποιοτικότερα Leads ✔
Ισχυρό Reporting και Στοιχεία Ανταγωνισμού ✔
UPDATE: Μόλις συγκεντρώσαμε επαρκή δεδομένα, διαπιστώσαμε πως όντως η παρουσία είναι πιο ευρεία, με εμφάνιση σε περισσότερες τοποθετήσεις. Η διαχείριση είναι ευκολότερη, αλλά όχι σε όλους τους τύπους επιχειρήσεων. Ένα πολύ βασικό μειονέκτημα που εντοπίσαμε στα Smart Shopping Ads σε αυτή την υπερ-απλούστευση και έλλειψη ελέγχου, είναι πως δεν μπορείς να ορίσεις ποια προϊόντα σου είναι τα πιο σημαντικά, παρά μόνο εάν κάνεις ξεχωριστές καμπάνιες smart shopping.
Άρα
Ευρεία Παρουσία✔
Εύκολη Διαχείριση με επίκεντρο την πώληση✔
Είναι τα shopping ads κατάλληλο μέσο για όλες τις επιχειρήσεις;
Ξεκάθαρα ΟΧΙ. Αρχικά πρέπει να υπάρχει μεγάλη ζήτηση του προϊόντος, aka αρκετές αναζητήσεις στη Google, για να λειτουργήσει ο αλγόριθμος σωστά. Επομένως, αν το προϊόν σου είναι για πολύ συγκεκριμένη, niche ή b2b αγορά, ίσως τα shopping ads να μην είναι το κατάλληλο μέσο.
Επιπλέον, από κάποιο σημείο και μετά καλό είναι να πληρώνεις βάσει των πωλήσεων (conversions). Για να λειτουργήσει σωστά αυτό, θα πρέπει και πάλι να έχεις αρκετά conversions μέσα στο eShop (και να καταγράφονται σωστά)
Κόστος & απόδοση shopping ads – τι έχει δείξει η δική μας εμπειρία
Θα ξεκινήσουμε με αυτό που θέλουμε όλοι, κι εμείς ως agency και εσύ ως επιχειρηματίας. Την απόδοση.
Αν και είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε αξιόπιστα συμπεράσματα, φαίνεται πως και στα shopping ads, ο πρωτοπόρος κερδίζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Πόσο σημαντικό;
Παράδειγμα: Τρέξαμε καμπάνια με test budget 3€/μέρα για brand στο οποίο τρέχαμε ταυτόχρονα και search campaign. Την πρώτη εβδομάδα, το κόστος ανά πώληση (cost/conversion) ήταν 0.10€ με average cpc 0.01€ – 0.06€!
Μέσα σε λίγες μέρες, ένας από τους ανταγωνιστές ανταποκρίθηκε άμεσα θέτοντας πολύ υψηλό max cpc. (αυτά καλό είναι να μη γίνονται!)
Ευτυχώς για όλους, στα reports των shopping ads εμφανίζεται πλέον και το benchmark cpc. Με απλά λόγια, το τι είναι διατεθειμένος ο ανταγωνισμός να πληρώσει για ένα click στο ίδιο προϊόν. (Ισχυρότερα στοιχεία ανταγωνισμού )
Για να ανακάμψει η διαφήμιση χρειάστηκε να αυξηθεί το average cpc στα 0.32€ εκτινάσσοντας και το cost/conversion.
Συγκρίνοντας τα στατιστικά:
CTR search ad: 15,5% vs CTR shopping ad: 1,5 %
Conversion rate με search ads – 7.2%. vs Conversion rate με shopping ads (κρατηθείτε) – 12,5%.
- search ads
- shopping ads
- CTR shopping ad
- CTR search ad
73% αύξηση conversion rate – Not bad.
Πιο ποιοτικά leads.
Key takeaway 1: Οι πιθανοί πελάτες σας ήδη κλικάρουν και αγοράζουν μέσω shopping ads.
Key takeaway 2: Αν πρόκειται να μπεις στα shopping ads, φρόντισε να το υλοποιήσεις πριν τον ανταγωνισμό.
Key takeaway 3: Αν μπεις στη διαδικασία ανταγωνισμού με bid, το cost/conversion είναι πολύ εύκολο να ξεφύγει.
Υλοποίηση Shopping Ads: Σχεδιασμός + 2 (καθόλου απλά) βήματα
Εάν είσαι νέος στο «άθλημα» των shopping ads, αποφάσισε σε ποια ή ποιες χώρες θα στοχεύσεις.
Τα βήματα είναι τα εξής:
- Δημιουργία product feed στο Merchant Center
- Δημιουργία διαφήμισης
Βήμα 1: Δημιουργία feed με τα specs της Google…good luck with that!
Ανάλογα με τον κλάδο και τα προϊόντα, η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι από πολύ απλή έως πολύ επίπονη. Το επιβεβαίωσε και η Magento σε ένα σεμινάριο που διοργάνωσε μαζί με τη Google, ότι λόγω της πολυπλοκότητας των προϊόντων, το onboarding των εταιρειών στα Google Shopping Ads διαρκεί αρκετές ημέρες Όπως και να έχει, η εμπειρία μας έδειξε ότι χρειάζεται ένα minimum 3 ημερών και ο developer σου σε εγρήγορση, πριν όλα λειτουργήσουν σωστά.
Βήμα 2: Δημιουργία της διαφήμισης στο Google Ads.
Τα πράγματα εδώ είναι κάπως απλούστερα. Επιλέγεις τα προϊόντα που θέλεις να διαφημίσεις, χτίζεις την/τις καμπάνιες, βάζεις τα bid. Απλά και ξεκάθαρα. No more keyword bidding. No more manual CPCs.
Key takeaway 4: Ο developer είναι ο καλύτερός σου φίλος για να φτιάξεις το feed όπως θέλει η Google.
Για όσους έχετε Magento2 eshop, υπάρχει ήδη έτοιμη μια γρηγορότερη λύση που θα σας εξοικονομήσει χρόνο & χρήμα.
Πού είναι το marketing σε όλα αυτά;
Δική μας γνώμη είναι ότι ακριβώς επειδή αρκετά πράγματα τρέχουν πλέον αυτόματα, και άρα με μικρότερο έλεγχο, και πάλι θα χρειάζεται δημιουργικότητα και αναλυτική σκέψη για το optimization των shopping ads σας. Γιατί;
Ας πούμε ότι εσύ και ο ανταγωνιστής σου πουλάτε το προϊόν XYZ και έχετε παρόμοια τιμή προϊόντος και κοντινό bid.
Ο πιθανός πελάτης ψάχνει το προϊόν ΧΥΖ, βλέπει το XYZ σας και το ΧΥΖ του ανταγωνιστή. Αν η τιμή δεν είναι σημαντικά διαφορετική, σε ποια διαφήμιση από τις δύο θα πατήσει;
Σε αυτήν με την καλύτερη φωτογραφία και το καλύτερο copy. Αυτοί είναι οι δύο παράγοντες που θα τραβήξουν το click.
Και ένας ακόμα, ίσως πιο σημαντικός από όλους: Το brand. Ποιον από τους δυο σας ξέρει; Αν σας ξέρει και τους δύο, με ποιον έχει συνδεθεί περισσότερο;
Key takeaway 5: Keep branding. Ο marketer θα γίνει καλός σου φίλος, μόλις εμφανιστεί ο πρώτος ανταγωνιστής.
Smart Shopping Campaigns
Τα Smart Shopping Campaigns εμφανίζονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως και οι απλές καμπάνιες Shopping, δηλαδή με φώτο-τίτλο-τιμή προϊόντος.
Ωστόσο, το βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι η διαδικασία στόχευσης κοινού γίνεται αυτόματα και ενσωματώνονται οι προηγούμενοι χρήστες της σελίδας, οπότε λειτουργεί ως Shopping και Dynamic Remarketing μαζί. Μάλιστα, για να λειτουργήσει, εκτός από τα προϊοντικό feed χρειάζεται κι ένα banner που θα εμφανίζεται σε τοποθετήσεις που δεν εμφανίζονται προϊόντα.
Το βασικό μειονέκτημα; Δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος στο πού θα εμφανίζεται η διαφήμιση. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος στα keywords, ούτε δηλαδή με αρνητικά keywords όπως στην απλή shopping. Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στο ποσό που θα πληρώνεις ανά κλικ. Τρομακτικό ακούγεται, σωστά;
Θα είμαστε ειλικρινείς. Το μειονέκτημα αυτό μας έκανε πολύ διστακτικούς να προτείνουμε αυτόν τον τρόπο καμπάνιας στους πελάτες μας όταν είχε πρωτοβγεί πριν δύο χρόνια. Τελικά όμως, με πολύ προσεκτικές ενέργειες καταφέραμε να κάνουμε τις Smart Shopping καμπάνιες μία από τις κύριες πηγές εσόδων των πελατών μας.
Σε ΌΛΕΣ τις περιπτώσεις, η Smart Shopping είχε καλύτερη απόδοση από τη Shopping.
Δείτε όλα τα σημεία στα οποία όλοι οι λογαριασμοί είδαν διαφορά:
- Καλύτερα CTR (ποσοστό κλικ/εμφανίσεις)
- Καλύτερο Conversion Rate (ποσοστό μετατροπής σε πώληση)
- Εξαιρετικά υψηλότερη αξία πωλήσεων
- Εξαιρετικά καλύτερο ROAS (έως και εξαπλάσιο-θυμηθείτε, απευθύνεται και σε προηγούμενους επισκέπτες)
- Χαμηλότερο κόστος/κλικ
- Ελάχιστα χαμηλότερο CPM
Ένα ακόμα μειονέκτημα της Smart shopping καμπάνιας είναι ότι για να δουλέψει χρειάζεται συγκεκριμένος αριθμός πωλήσεων στον διαφημιστικό λογαριασμό, άρα δεν αφορά πολύ καινούρια eshop που δεν έχουν δεδομένα.
Τελικά, είναι εντελώς αυτόματα όλα στη Smart Shopping; Όχι και τόσο. Εάν το διαφημιστικό budget σας είναι μεγάλο, τότε χρειάζεται συνεχώς βελτιστοποίηση στα προϊόντα και φυσικά καινούρια banners.
Είναι τα Google Shopping Ads το next big thing;
Σε ένα παλιότερο σεμινάριο της Magento σε συνεργασία με την Google, αναφέρθηκε ότι τα shopping ads λαμβάνουν το 60% των clicks. Αυτό συμβαίνει γιατί όσοι αναζητούμε προϊόντα, συνήθως έχουμε μεγαλύτερη πρόθεση για αγορά.
Κατά τη γνώμη μας, θα είναι το next big thing, αλλά για λίγο. Όπως όλα στο digital marketing, μόλις το υλοποιήσουν όλα τα eshop δεν θα θεωρείται πια πρωτοποριακό. Επίσης θα είναι κοστοβόρο. Από εκεί και πέρα, η απόδοση θα εξαρτάται από τα analytical skills και τη δημιουργικότητα του marketer. Όπως και σε όλες τις άλλες διαφημίσεις δηλαδή.
Μπορείς όμως να κάνεις χωρίς αυτά; Το πιθανότερο όχι.
Πρέπει να σταματήσεις ό,τι άλλο κάνεις στη Google και να επενδύσεις σε shopping ads; Μπορεί! Εξαρτάται από το διαθέσιμο budget σου.
Η Google συνιστά να κρατήσεις όλες τις διαφημίσεις σου (search – display) ως έχουν, όταν ξεκινήσεις με shopping ads. Επιπλέον, το να εμφανίζεται το προϊόν σου στα αποτελέσματα αναζήτησης και από κάτω να εμφανίζεται το text ad σου σίγουρα θα βοηθήσει να κλείσεις την πώληση.
Από την άλλη, το να ξεκινήσεις μια καμπάνια search, όταν ήδη υπάρχει ανταγωνισμός στα shopping ads πλέον δεν αρκεί. Από αντίστοιχο παράδειγμα καμπάνιας με στόχευση σε αγορές εξωτερικού (Αμερική, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς κ.α.) διαπιστώσαμε τα εξής:
1ον σε όλες τις χώρες όπου τα shopping ads ήταν διαθέσιμα, το κάθε click της search διαφήμισης γινόταν υπερβολικά πιο ακριβό
2ον σε όσες χώρες ήταν πιο ανταγωνιστικές για το συγκεκριμένο προϊόν, η διαφήμιση search δεν μπορούσε καν να εμφανιστεί αρκετά και σύμφωνα με τον στόχο που είχαμε θέσει
Με απλά λόγια: Για το προαναφερθέν προϊόν, για να μπούμε στις χώρες όπου τα shopping ads ήταν διαθέσιμα, δεν υπήρχε άλλη επιλογή, αν θέλαμε να εμφανιστούμε στα αποτελέσματα της Google, από το να μπούμε με shopping ads.
Φαίνεται λοιπόν πως τα Shopping Ads ήρθαν για να μείνουν. Για ένα eCommerce site είναι καίριας σημασίας να βρίσκεται ανάμεσα στους ανταγωνιστές. Εξαρτάται πάντα από τη στρατηγική, αλλά στα δικά μας μάτια, για ένα eshop που έχει ήδη μπει σε marketplaces και πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, εξυπακούεται πως θα πρέπει να εντάξει στην στρατηγική του τα shopping ads, έστω και στη δωρεάν μορφή τους όταν με το καλό έρθει.
Εάν χρειάζεσαι περισσότερες πληροφορίες ή βοήθεια με τα shopping ads, ρώτησέ μας στο 2310550676 ή συμπλήρωσε τη φόρμα επικοινωνίας μας και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σου.
Next stops: Comparison Shopping Services (CSS), Smart Shopping Ads, Local catalog ads