Google shopping ads – The next big thing

Μέχρι πολύ πρόσφατα, τα Google Shopping Ads δεν ήταν διαθέσιμα στην Ελλάδα. Και ενώ τρέχουν εδώ και κάποιες εβδομάδες, ήρθε και η ανακοίνωση της Google, όπως διαβάζουμε στο epixeiro.gr:

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα εγκαινιάσουμε το Shopping ads στην Ελλάδα. Το Shopping ads περιλαμβάνει φωτογραφίες και τιμές για να βοηθά τους καταναλωτές να βρίσκουν τα προϊόντα που αναζητούν και τους διαφημιστές να προσεγγίσουν τους καταναλωτές που θέλουν να τα αγοράσουν.», δήλωσε ο Ηλίας Σούσης, Sector Lead Branding and Agencies της Google για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Μάλτα.

Και τώρα που ενεργοποιήθηκαν, τι; Πάμε να δούμε τα βασικά σημεία.

Πότε και πού εμφανίζονται τα shopping ads; Σε ποιες συσκευές;

Εμφανίζονται ως προϊόντα με εικόνα και τιμή, όταν ο χρήστης κάνει προϊοντική αναζήτηση. Συνήθως εμφανίζονται ως πρώτα αποτελέσματα πάνω από οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα, οργανικό ή google ads ή ακόμα και πάνω από τους χάρτες.

Μπορεί να εμφανίζονται επίσης και στο πλαϊνό μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Επίσης, εμφανίζονται στο Display network (π.χ. στο YouTube κάτω από το video), και σε search partners καθώς και στην καρτέλα Αγορές της Google, όπως δείχνουμε παρακάτω.

Τι δεν είναι Google Shopping ads;

Κάποιες φορές στα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζει μικρογραφίες εικόνων, τα οποία είναι οργανικά αποτελέσματα (όχι διαφήμιση, δηλαδή) και δεν πρέπει να συγχέονται με τα product ads. Παρακάτω ένα παράδειγμα όπου στην ίδια αναζήτηση εμφανίζονται και οι προϊόντικές διαφημίσεις της Google και οι εικόνες ως οργανικό αποτέλεσμα.

Ποια είναι τα οφέλη των shopping ads;

Παραθέτοντας από τη Google: “Ποιοτικότερα Leads – Εύκολη Διαχείριση με επίκεντρο την πώληση – Ευρεία Παρουσία – Ισχυρό Reporting και Στοιχεία Ανταγωνισμού.”

Η δική μας εμπειρία επιβεβαιώνει τουλάχιστον τα δύο από τα τέσσερα.

Ποιοτικότερα Leads ✔

Ισχυρό Reporting και Στοιχεία Ανταγωνισμού  ✔

Μόλις συγκεντρώσουμε επαρκή δεδομένα, θα κάνουμε update και για τα άλλα δύο οφέλη.

Είναι τα shopping ads κατάλληλο μέσο για όλες τις επιχειρήσεις;

Ξεκάθαρα ΟΧΙ. Αρχικά πρέπει να υπάρχει μεγάλη ζήτηση του προϊόντος, aka αρκετές αναζητήσεις στη Google, για να λειτουργήσει ο αλγόριθμος σωστά. Επομένως, αν το προϊόν σου είναι για πολύ συγκεκριμένη, niche ή b2b αγορά, ίσως τα shopping ads να μην είναι το κατάλληλο μέσο.

Επιπλέον, από κάποιο σημείο και μετά καλό είναι να πληρώνεις βάσει των πωλήσεων (conversions). Για να λειτουργήσει σωστά αυτό, θα πρέπει και πάλι να έχεις αρκετά conversions μέσα στο eShop (και να καταγράφονται σωστά)

Κόστος & απόδοση shopping ads – τι έχει δείξει η δική μας εμπειρία

Θα ξεκινήσουμε με αυτό που θέλουμε όλοι, κι εμείς ως agency και εσύ ως επιχειρηματίας. Την απόδοση.

Αν και είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε αξιόπιστα συμπεράσματα, φαίνεται πως και στα shopping ads, ο πρωτοπόρος κερδίζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Πόσο σημαντικό;

Παράδειγμα: Τρέξαμε καμπάνια με test budget 3€/μέρα για brand στο οποίο τρέχαμε ταυτόχρονα και search campaign. Την πρώτη εβδομάδα, το κόστος ανά πώληση (cost/conversion) ήταν 0.10€ με average cpc 0.01€ – 0.06€!

Μέσα σε λίγες μέρες, ένας από τους ανταγωνιστές ανταποκρίθηκε άμεσα θέτοντας πολύ υψηλό max cpc. (αυτά καλό είναι να μη γίνονται!)

Ευτυχώς για όλους, στα reports των shopping ads εμφανίζεται πλέον και το benchmark cpc. Με απλά λόγια, το τι είναι διατεθειμένος ο ανταγωνισμός να πληρώσει για ένα click στο ίδιο προϊόν. (Ισχυρότερα στοιχεία ανταγωνισμού ✔ )

Για να ανακάμψει η διαφήμιση χρειάστηκε να αυξηθεί το average cpc στα 0.32€ εκτινάσσοντας και το cost/conversion.

 

Συγκρίνοντας τα στατιστικά:

CTR search ad: 15,5% vs  CTR shopping ad: 1,5 %

Conversion rate με search ads –  7.2%. vs  Conversion rate με shopping ads (κρατηθείτε) – 12,5%.

 

  • search ads
  • shopping ads
  • CTR shopping ad
  • CTR search ad

73% αύξηση conversion rate  – Not bad.

Πιο ποιοτικά leads. ✔

Key takeaway 1: Οι πιθανοί πελάτες σας ήδη κλικάρουν και αγοράζουν μέσω shopping ads.

Key takeaway 2: Αν πρόκειται να μπεις στα shopping ads, φρόντισε να το υλοποιήσεις πριν τον ανταγωνισμό.

Key takeaway 3: Αν μπεις στη διαδικασία ανταγωνισμού με bid, το cost/conversion είναι πολύ εύκολο να ξεφύγει.

Υλοποίηση Shopping Ads: Σχεδιασμός + 2 (καθόλου απλά) βήματα

Εάν είσαι νέος στο «άθλημα» των shopping ads, αποφάσισε σε ποια ή ποιες χώρες θα στοχεύσεις.

Τα βήματα είναι τα εξής:

  1. Δημιουργία product feed στο Merchant Center
  2. Δημιουργία διαφήμισης

Βήμα 1: Δημιουργία feed με τα specs της Google…good luck with that!

Ανάλογα με τον κλάδο και τα προϊόντα, η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι από πολύ απλή έως πολύ επίπονη. Το επιβεβαίωσε πριν από λίγες ημέρες και η Magento σε ένα σεμινάριο που διοργάνωσε μαζί με τη Google, ότι λόγω της πολυπλοκότητας των προϊόντων, το onboarding των εταιρειών στα Google Shopping Ads διαρκεί αρκετές ημέρες Όπως και να έχει, η εμπειρία μας έδειξε ότι χρειάζεται ένα minimum 3 ημερών και ο developer σου σε εγρήγορση, πριν όλα λειτουργήσουν σωστά.

Βήμα 2: Δημιουργία της διαφήμισης στο Google Ads.

Τα πράγματα εδώ είναι κάπως απλούστερα. Επιλέγεις τα προϊόντα που θέλεις να διαφημίσεις, χτίζεις την/τις καμπάνιες, βάζεις τα bid. Απλά και ξεκάθαρα. No more keyword bidding. No more manual CPCs.

Key takeaway 4: Ο developer είναι ο καλύτερός σου φίλος για να φτιάξεις το feed όπως θέλει η Google.

Για όσους έχετε Magento2 eshop, υπάρχει ήδη έτοιμη μια γρηγορότερη λύση που θα σας εξοικονομήσει χρόνο & χρήμα.

Πού είναι το marketing σε όλα αυτά;

Δική μας γνώμη είναι ότι ακριβώς επειδή αρκετά πράγματα τρέχουν πλέον αυτόματα, και άρα με μικρότερο έλεγχο, και πάλι θα χρειάζεται δημιουργικότητα και αναλυτική σκέψη για το optimization των shopping ads σας. Γιατί;

Ας πούμε ότι εσύ και ο ανταγωνιστής σου πουλάτε το προϊόν XYZ και έχετε παρόμοια τιμή προϊόντος και κοντινό bid.

Ο πιθανός πελάτης ψάχνει το προϊόν ΧΥΖ, βλέπει το XYZ σας και το ΧΥΖ του ανταγωνιστή. Αν η τιμή δεν είναι σημαντικά διαφορετική, σε ποια διαφήμιση από τις δύο θα πατήσει;

Σε αυτήν με την καλύτερη φωτογραφία και το καλύτερο copy. Αυτοί είναι οι δύο παράγοντες που θα τραβήξουν το click.

Και ένας ακόμα, ίσως πιο σημαντικός από όλους: Το brand.   Ποιον από τους δυο σας ξέρει; Αν σας ξέρει και τους δύο, με ποιον έχει συνδεθεί περισσότερο;

Key takeaway 5: Keep branding. Ο marketer θα γίνει καλός σου φίλος, μόλις εμφανιστεί ο πρώτος ανταγωνιστής.

Easy retail-centric campaign management: Not checked (yet)

Είναι τα Google Shopping Ads το next big thing;

Σε ένα πρόσφατο σεμινάριο της Magento σε συνεργασία με την Google, αναφέρθηκε ότι τα shopping ads λαμβάνουν το 60% των clicks.  Αυτό συμβαίνει γιατί όσοι αναζητούμε προϊόντα, συνήθως έχουμε μεγαλύτερη πρόθεση για αγορά.

Κατά τη γνώμη μας, θα είναι το next big thing, αλλά για λίγο. Όπως  όλα στο digital marketing, μόλις το υλοποιήσουν όλα τα eshop δεν θα θεωρείται πια πρωτοποριακό. Επίσης θα είναι κοστοβόρο. Από εκεί και πέρα, η απόδοση θα εξαρτάται από τα analytical skills και τη δημιουργικότητα του marketer. Όπως και σε όλες τις άλλες διαφημίσεις δηλαδή.

Μπορείς όμως να κάνεις χωρίς αυτά; Το πιθανότερο όχι.

Πρέπει να σταματήσεις ό,τι άλλο κάνεις στη Google και να επενδύσεις σε shopping ads; Όχι (ακόμα)

Η Google συνιστά να κρατήσεις όλες τις διαφημίσεις σου (search – display) ως έχουν, όταν ξεκινήσεις με shopping ads. Επιπλέον, το να εμφανίζεται το προϊόν σου στα αποτελέσματα αναζήτησης και από κάτω να εμφανίζεται το text ad σου σίγουρα θα βοηθήσει να κλείσεις την πώληση.

Από την άλλη, το να ξεκινήσεις μια καμπάνια search, όταν ήδη υπάρχει ανταγωνισμός στα shopping ads πλέον δεν αρκεί. Από αντίστοιχο παράδειγμα καμπάνιας με στόχευση σε αγορές εξωτερικού (Αμερική, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς κ.α.) διαπιστώσαμε τα εξής:

1ον σε όλες τις χώρες όπου τα shopping ads ήταν διαθέσιμα, το κάθε click της search διαφήμισης γινόταν υπερβολικά πιο ακριβό

2ον σε όσες χώρες ήταν πιο ανταγωνιστικές για το συγκεκριμένο προϊόν, η διαφήμιση search δεν μπορούσε καν να εμφανιστεί αρκετά και σύμφωνα με τον στόχο που είχαμε θέσει

Με απλά λόγια: Για το προαναφερθέν προϊόν, για να μπούμε στις χώρες όπου τα shopping ads ήταν διαθέσιμα, δεν υπήρχε άλλη επιλογή, αν θέλαμε να εμφανιστούμε στα αποτελέσματα της Google, από το να μπούμε με shopping ads.

 

Είμαστε σε αναμονή των εξελίξεων και των πρώτων στιβαρών αποτελεσμάτων των shopping ads και στην Ελλάδα.  Θα συνεχίζουμε να ενημερώνουμε το άρθρο αυτό με περισσότερα insights καθώς και πληροφορίες για τον άλλο τρόπο shopping διαφήμισης, τα smart shopping ads.

Εάν χρειάζεσαι περισσότερες πληροφορίες ή βοήθεια με τα shopping ads, ρώτησέ μας στο 2310550676 ή συμπλήρωσε τη φόρμα επικοινωνίας μας και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σου.

 

Next stops: Comparison Shopping Services (CSS), Smart Shopping Ads, Local catalog ads