Τα 4 βασικά στοιχεία για την επιτυχία της online επιχείρησής σας

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αλματώδης αύξηση της επένδυσης των επιχειρήσεων για την online παρουσία τους. Φυσικά, οι online επιχειρήσεις αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο την περίοδο της καραντίνας και με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να επιβιώσουν. Τώρα, όμως, σκοπός είναι να ξεχωρίσουν, να διαφοροποιηθούν και να επιτύχουν.

Ρωτήσαμε τον Digital Marketing Manager της εταιρίας, Χρυσοβαλάντη Χαρτωνά, και μας είπε ποια είναι τα τέσσερα βασικά στοιχεία, που, εάν τα ακολουθήσει μία online επιχείρηση, θα την οδηγήσουν στην επιτυχία. Δείτε το βίντεο και διαβάστε παρακάτω, για να μάθετε περισσότερα!

Πολλούς από εσάς, είτε η επιχείρησή σας έχει ήδη online παρουσία είτε σκέφτεστε να ξεκινήσετε τώρα, θα σας απασχολούν ορισμένα πράγματα, όπως το πώς θα ξεκινήσετε να πουλάτε, εάν θα έχετε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και τι πρέπει να κάνετε για να διαφημιστείτε σωστά. Συγκεντρώσαμε τα βασικά στοιχεία που οφείλετε να λάβετε υπόψη σας, για μία επιτυχημένη επιχείρηση στο διαδίκτυο.

1. Το ίδιο το προϊόν

Ως προϊόν ορίζεται οτιδήποτε πουλάει μία επιχείρηση. Αυτό μπορεί να είναι ένα κινητό τηλέφωνο, ένα λογισμικό Antivirus ή ακόμα και η υπηρεσία κατασκευής ιστοσελίδων. Δηλαδή, προϊόν μπορεί να είναι οτιδήποτε προσφέρετε στους πελάτες σας.

Φροντίστε να έχετε ένα USP (Unique Selling Point= Μοναδικό Σημείο Πώλησης) στην επιχείρησή σας, ώστε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό σας. Με τον όρο USP εννοείται, ουσιαστικά, αυτό που κάνει το προϊόν σας ή την υπηρεσία σας να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές σας. Επιπλέον, το USP καθορίζει τη θέση σας στην αγορά, καθώς αναφέρεται και στην αξία που προσφέρεται και το πρόβλημα που λύνεται αγοράζοντας το συγκεκριμένο προϊόν ή τη συγκεκριμένη υπηρεσία.

Δηλαδή, εάν όλα τα προϊόντα, ή οι υπηρεσίες που παρέχονται, φαίνονται να είναι ίδια, τότε οι υποψήφιοι πελάτες σας δεν θα μπορούν να καταλάβουν εύκολα ποιο είναι το κατάλληλο για εκείνους. Έτσι, κάνοντας σαφές ποιο είναι το μοναδικό σημείο πώλησής σας, τους βοηθάτε να διαφοροποιήσουν την ποικιλία των επιλογών που έχουν στη διάθεσή τους. Για παράδειγμα, σε μία αναζήτηση στην πλατφόρμα της Google θα βρείτε πολλές επιχειρήσεις που πουλάνε κινητά τηλέφωνα και, επομένως, με κάποιον τρόπο πρέπει να διαφοροποιηθεί η δική σας επιχείρηση κινητής τηλεφωνίας. Θα μπορούσατε, για παράδειγμα, να δίνετε δώρο μία θήκη και ένα τζάμι προστασίας με κάθε αγορά νέου κινητού τηλεφώνου, να έχετε δωρεάν μεταφορικά ή ακόμα και να εξασφαλίζετε έναν επιπλέον χρόνο εγγύηση. Με αυτό τον τρόπο διαφοροποιείστε από τους ανταγωνιστές σας και δίνετε στον πελάτη σας σημαντικούς λόγους για να σας προτιμήσει.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το USP αποτελεί κρίσιμο σημείο της αποτελεσματικής πώλησης, καθώς οι καταναλωτές στο διαδίκτυο έχουν πάρα πολλές επιλογές.

2. Η τιμή του προϊόντος

Δηλαδή, ποιο είναι το ποσό που πρέπει να δαπανήσει ο καταναλωτής, για να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε.

Μπορεί να ακούγεται απλό και εύκολο, αλλά είναι αρκετά αυτά που πρέπει να δείτε. Για να καταλήξετε στην «κατάλληλη» τιμή, οφείλετε να εξετάσετε ορισμένες παραμέτρους. Οπωσδήποτε πρέπει να κάνετε έναν έλεγχο των ανταγωνιστών σας, καθώς οι πελάτες σας βρίσκονται μόλις ένα κλικ μακριά από κάποια ανταγωνιστική ιστοσελίδα και στη συνέχεια, να αποφασίσετε ποια τιμή σας φέρνει το μεγαλύτερο κέρδος και όχι μόνο τις περισσότερες πωλήσεις. Βέβαια, η απόφαση της «σωστής» τιμής εξαρτάται και από έναν πολύ βασικό παράγοντα, το branding. Δηλαδή, εάν είστε μία μοναδική επιχείρηση στον τομέα σας ή ο leader του κλάδου σας, θα ακολουθήσετε διαφορετική τιμολογιακή πολιτική από ότι μία επιχείρηση που ξεκινάει τώρα και λογικά θα είναι πιο φθηνή ή ίσως και η φθηνότερη.

Επειδή, όπως είπαμε, η επιλογή της τιμής δεν είναι τόσο εύκολη διαδικασία, συγκεντρώσαμε ορισμένες ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν σε αυτή τη διαδικασία:

• Ποια είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προτίθεστε να πουλήσετε το προϊόν σας;
• Ποια είναι η υψηλότερη τιμή που οι πελάτες σας είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για το προϊόν που πουλάτε;
• Σε ποιες τιμές πουλάνε οι καλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου σας;
• Ποια είναι η τιμή που θέλετε να βάλετε, συγκριτικά με την τιμή των ανταγωνιστών σας;
• Πόσο διαφορετικό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που πουλάτε, σε σχέση με όσα κυκλοφορούν ήδη στην αγορά;

Οφείλετε να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή της τιμής. Είναι σίγουρα μία χρονοβόρα διαδικασία, αλλά είναι πολύ σημαντική για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να επιτύχουν.

3. Τα σημεία πώλησης και η διανομή στον πελάτη

Ως σημεία πώλησης ορίζονται τα κανάλια στα οποία θα πουλάτε το προϊόν σας. Δηλαδή, πρέπει να βρείτε ποιο είναι το κοινό σας και που θα τους βρείτε. Οφείλετε να σκέφτεστε ότι εσείς θα προσεγγίσετε τους πελάτες σας και όχι εκείνοι εσάς.

Πέρα από το κοινό, καλό θα είναι να αναλογιστείτε εάν το προϊόν σας θα πωλείται τοπικά, εγχώριά ή ακόμα και παγκοσμίως. Επομένως, και η επιλογή των κατάλληλων σημείων πώλησης απαιτεί ενδελεχή έρευνα.

Εάν, για παράδειγμα, πουλάτε σαν υπηρεσία την κατασκευή ιστοσελίδων σίγουρα το κοινό, στο οποίο απευθύνεστε, είναι ηλικίας 26+, που έχουν δικές τους επιχειρήσεις ή σκέφτονται να ανοίξουν μία νέα επιχείρηση. Οπότε, τα βασικά σημεία πώλησης της συγκεκριμένης υπηρεσίας θα είναι το διαδίκτυο, δηλαδή η κατασκευή μίας εύχρηστης και ευπαρουσίαστης ιστοσελίδας, δημοσιεύσεις σε συγκεκριμένες Social Media πλατφόρμες, ανάλογα με το κοινό σας, για την προβολή της μέχρι τώρα δουλειά σας και των υπηρεσιών που παρέχετε.

Ορισμένες ερωτήσεις που μπορείτε να θέσετε είναι:

• Που είναι οι πελάτες σας και που βρίσκονται οι ανταγωνιστές σας;
• Απευθύνεστε απευθείας σε πελάτες και επιχειρήσεις ή πρέπει να περάσει από μεσάζοντες;

Εξίσου μεγάλη σημασία έχει και η διανομή στον πελάτη. Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι μπορεί να φαίνεται ότι αφορά μόνο τα προϊόντα, αλλά αφορά και τις υπηρεσίες. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι οι χρόνοι παράδοσης θα είναι αυτοί που αναφέρετε. Στο παράδειγμα με το κατάστημα κινητής τηλεφωνίας, οφείλετε είτε να έχετε στοκ από τα κινητά, τις θήκες και όλα τα υπόλοιπα προϊόντα είτε να αναγράφετε τον πραγματικό χρόνο παράδοσης των προϊόντων σας. Στο παράδειγμα με την υπηρεσία της κατασκευής ιστοσελίδων, θα πρέπει να γνωρίζετε ποια είναι η δυναμική της επιχείρησής σας και να δώσετε στους πελάτες σας έναν χρόνο παράδοσης που θα τηρηθεί.

Μην ξεχνάτε ότι οι πελάτες σας πρέπει να είναι πάντα στο επίκεντρο των αποφάσεών σας. Γιατί ένας ευχαριστημένος πελάτης είναι ένας πολύ σημαντικός και επαναλαμβανόμενος πελάτης.

4. Η προώθηση

Με τον όρο προώθηση εννοείται η δημοσιοποίηση αυτών που προσφέρετε, σε όσο γίνεται μεγαλύτερο κοινό. Αφού έχετε βελτιστοποιήσει τα πρώτα τρία στοιχεία, που αναφέρθηκαν προηγουμένως, πρέπει να γίνετε γνωστοί και η επιχείρησή σας να αποκτήσει έσοδα. Άλλωστε ποιο το νόημα της προώθησης εάν δεν φέρει πωλήσεις;

Στην προώθηση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο η στρατηγική που χρησιμοποιείτε, τα σημεία πώλησης, η εμφάνιση και η ευκολία στη χρήση της ιστοσελίδας σας. Εάν δεν έχετε ιστοσελίδα, δώστε σημασία στο περιεχόμενο των δημοσιεύσεων στα Social Media.

Κάντε έρευνα, για να δείτε που βρίσκονται οι ανταγωνιστές σας. Ποια κανάλια προώθησης χρησιμοποιούν; Τι κείμενα χρησιμοποιούν; Ποιο είναι το κενό του κλάδου σας που θα καλύψετε προωθώντας τα δικά σας προϊόντα ή τις δικές σας υπηρεσίες; Δείτε πως προσεγγίζουν εκείνοι τους κοινούς σας πελάτες και σκεφτείτε εάν η στρατηγική που ακολουθείτε είναι αποδοτική.

Στα πλαίσια της προώθησης, υπάρχουν πολλά κανάλια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, όπως:

• SEO
• Social media
• Google ads
• Facebook ads
• E-mail Marketing

Σας φάνηκαν πολλά και χρονοβόρα; Είναι, όμως, απαραίτητα για την επιτυχία της online επιχείρησής σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για την κατασκευή ή τη βελτίωσης της ιστοσελίδας σας και για την ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.

Εσείς ακόμα περιμένετε;

espa-el
espa-el