Η online παρουσία των επιχειρήσεων είναι σημαντική, αλλά ακόμα πιο μεγάλη σημασία, για τις επιχειρήσεις, έχει και η αύξηση των πωλήσεων μέσα από την παρουσία τους στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια σας παρουσιάζουμε 10+1 τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας και tips για το τι πρέπει να αποφύγετε να κάνετε στο eshop σας.
10+1 τρόποι για να αυξήσετε τις πωλήσεις στο eshop σας
Όπως όλες οι επιχειρήσεις, έτσι και εσείς, έχετε ως στόχο να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και κατ’ επέκταση τα κέρδη σας. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 10+1 τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δείτε τις πωλήσεις στο eshop σας να απογειώνονται.
1. Εύκολη πλοήγηση / Σωστός σχεδιασμός eshop
Είναι πολύ σημαντική η εμπειρία του πελάτη σε κάθε ιστοσελίδα που επισκέπτεται. Το eshop σας πρέπει να είναι απλό, κατανοητό και κυρίως εύχρηστο.
Οι βασικές σελίδες ενός eshop είναι:
1. Η αρχική σελίδα
2. Οι κατηγορίες των προϊόντων
3. Οι σελίδες των προϊόντων
4. Το καλάθι αγορών
5. Η σελίδα πληρωμής (checkout)
Όλες οι παραπάνω σελίδες εξυπηρετούν ένα σκοπό και πρέπει να βοηθάνε τον πελάτη να βρει αυτό που επιθυμεί εύκολα και χωρίς να τον μπερδεύουν, με τελικό στόχο να τον οδηγήσουν σε αγορά.
Είναι, επομένως, σημαντικό να γίνεται σωστή τοποθέτηση των call to actions, ώστε οι πελάτες σας να κάνουν τις ενέργειες που εσείς επιθυμείτε να κάνουν, οι εικόνες των προϊόντων να είναι καθαρές και περιεκτικές και το βασικό μενού πρέπει να είναι κατανοητό και εύχρηστο.
2. Ταχύτητα σελίδας
Η ταχύτητα της ιστοσελίδας αποτελεί έναν από τα πιο βασικά στοιχεία τόσο για το SEO όσο και για την εμπειρία που έχει ο πελάτης σας.
Κανένας από τους πελάτες δεν θα περιμένει λίγα λεπτά για να φορτώσει πλήρως το eshop σας, θα φύγει απλώς σε λίγα δευτερόλεπτα και θα προχωρήσουν στην επόμενη επιλογή από την αναζήτηση στην Google. Σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την Amazon, έδειξε ότι η καθυστέρηση ενός δευτερολέπτου στη φόρτωση μιας ιστοσελίδας μπορεί να προκαλέσει μείωση 7% στις πωλήσεις.
Αλήθεια, τι ταχύτητα έχει το eshop σας σύμφωνα με τη Google; Τσεκάρετε εδώ!
3. Mobile-friendly σχεδιασμός
Σε όλο τον κόσμο έχει αυξηθεί ραγδαία η χρήση των smartphones και κατ’ επέκταση η χρήση του διαδικτύου σε αυτά. Μέσα από τα smartphones οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για τη δουλειά τους, τη διασκέδασή τους, τις διακοπές τους, πραγματοποιούν τις αγορές τους, και πολλά άλλα.
Σύμφωνα με τα analytics των δικών μας πελατών, ο Μ.Ο. των χρηστών που επισκέπτεται ένα eshop από το κινητό του τηλέφωνο είναι το 70%. Ένα ποσοστό ιδιαίτερα μεγάλο, που αποδεικνύει ότι όλες οι ιστοσελίδες είναι απαραίτητο όχι απλά να είναι mobile-friendly, αλλά να κατασκευάζονται με mobile-first σχεδιασμό.
4. Εξυπηρέτηση πελατών
Η εμπειρία των πελατών έχει άμεση σχέση με την αύξηση των πωλήσεών σας. Είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη η εμπειρία τους, οι πληροφορίες που χρειάζονται και οι απορίες που έχουν για την επιχείρησή σας. Εξίσου μεγάλη σημασία έχει και η παράδοση των προϊόντων να γίνεται στο χρόνο που αναγράφετε στην ιστοσελίδα σας, όπως επίσης πρέπει να γίνεται συνεχώς ανανέωση της διαθεσιμότητας των προϊόντων σας.
Πιο απλά, η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών σας συνεπάγεται με περισσότερες πωλήσεις και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αφήνουν οι πελάτες σας περισσότερα θετικά reviews, το οποίο επίσης θα σας φέρει και άλλες πωλήσεις.
5. Κατάλληλη προώθηση eshop/ Google Shopping Ads
Η προώθηση του eshop σας θέτοντας ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων, μπορεί να γίνει επί πληρωμή με διαφημίσεις τόσο στις μηχανές αναζήτησης όσο και στο Shopping Ads.
Η προώθηση του eshop σας επί πληρωμή έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς η απόδοση μίας διαφήμισης αλλάζει ανάλογα το niche του προϊόντος, την περίοδο που τρέχει η διαφήμιση, το χρηματικό ποσό που θα δαπανηθεί κλπ. Θέλει προσοχή, καθώς μια πληρωμένη διαφήμιση στο Google μπορεί να απογειώσει τις πωλήσεις σας ή να οδηγήσει την επιχείρησή σας να χάσει χρήματα εφόσον η διαφήμιση δεν έχει γίνει σωστά.
Επίσης, η παρουσία στο Google Shopping Ads έχει σημασία, καθώς, σύμφωνα με την ίδια την Google παρέχουν εύκολη διαχείριση με επίκεντρο την πώληση, έχουν ευρεία παρουσία, ισχυρό Reporting και στοιχεία ανταγωνισμού. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο μας για το Shopping Ads.
Επομένως, για όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να επιδιώκετε συνεχώς να βελτιστοποιείτε την online προώθηση του eshop σας.
6. E-mail marketing
Το e-mail marketing αποτελεί έναν από τους παλαιότερους τρόπους διαφήμισης, αλλά εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι ένας από τους βασικότερους. Είναι ένα οικονομικό μέσο προώθησης και είναι πιο προσωποποιημένο, καθώς αποστέλλεται μόνο στους πελάτες σας που έκαναν εγγραφή στο newsletter σας και επιθυμούν να λαμβάνουν προσφορές από εσάς.
Για να επιτύχετε αύξηση των πωλήσεών σας μέσα από τα e-mail:
• Προωθήστε το newsletter μέσα από τα social media.
• Μοιραστείτε περισσότερα από προϊόντα. π.χ. δώσε συμβουλές σχετικές με τα προϊόντα που πουλάτε
• Δώστε στους υπάρχοντες συνδρομητές σας μια ειδική έκπτωση για να φέρουν κι άλλους νέους συνδρομητές
• Δώστε κίνητρα για να προσελκύσετε περισσότερους νέους συνδρομητές στα newsletterσας (π.χ. Γίνε ο νούμερο Χ ακόλουθος στα newsletter μας, κερδίστε X% έκπτωση στην πρώτη αγορά)
7. Ενεργοποιηση Facebook & Instagram shop
Η παρουσία της επιχείρησής σας στα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθάει στην αύξηση των πωλήσεων. Αναρτώντας υψηλής ποιότητας φωτογραφίες των προϊόντων σας, χρησιμοποιώντας τα σχετικά hashtags και κάνοντας τακτικές δημοσιεύσεις τις πιο “ενεργές” ώρες, θα παρατηρήσετε ότι οι πωλήσεις σας αυξάνονται.
Αυτό που θα σας κάνει, όμως, να δείτε τις πωλήσεις σας να απογειώνονται είναι το να δίνετε την ευκαιρία στους πελάτες σας να προβούν σε απευθείας αγορά από τις αντίστοιχες πλατφόρμες. Η ενεργοποίηση των Facebook και Instagram shop σας δίνει τη δυνατότητα να πουλάτε τα προϊόντα που έχετε στο eshop σας, συνδέοντάς τα με τα συγκεκριμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εύκολα.
Μέσα από τη δημιουργία των συγκεκριμένων shops μπορείτε να παρακολουθείτε και την πορεία των πωλήσεών σας. Ανατρέχοντας στην καρτέλα των στατιστικών στοιχείων στο προφίλ σας, μπορείτε να δείτε την απόδοση των δημοσιεύσεών σας και το ιστορικό των αγορών που έγιναν. Έτσι θα έχετε μια πιο πλήρη εικόνα σχετικά με το ποια προϊόντα θέλουν οι πελάτες σας και να προσαρμόσετε αντίστοιχα τις δημοσιεύσεις σας.
8. Upselling & cross selling
Το UpSelling είναι η τεχνική με την οποία μπορείτε να προωθείτε ένα πιο ακριβό προϊόν από αυτό που ο πελάτης επιθυμεί να αγοράσει. Το προϊόν που γίνεται upselling πρέπει να είναι σχετικό με αυτό που σκεφτόταν να αγοράσει αρχικά ο πελάτης, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο εύρος της τιμής. Το προϊόν που θα προτείνειτε δε θα πρέπει να είναι πολύ πιο ακριβό από το αρχικό. Βεβαιωθείτε ότι τονίζονται οι διαφορές των δύο προϊόντων, κάνοντας σαφές πως αποκτώντας το ακριβότερο προϊόν μπορεί να καλυφθούν καλύτερα οι ανάγκες του πελάτη σας.
Το Cross Selling είναι η προώθηση περισσότερων και συνήθως διαφορετικών προϊόντων από αυτό που έχει ήδη επιλέξει ο πελάτης, τα οποία όμως συμπληρώνουν ουσιαστικά το βασικό προϊόν που επιθυμεί να αγοράσει. Προσοχή όμως! Πρέπει να προτείνετε μόνο συμπληρωματικά προϊόντα, να προσφέρετε περιορισμένο αριθμό προϊόντων, να χρησιμοποιείτε και άλλες τεχνικές marketing (π.χ. bestseller) και να μην προτείνετε πολύ πιο ακριβά προϊόντα.
9. Reviews
Είναι γεγονός και κοινό μυστικό, ότι οι περισσότεροι πελάτες διαβάζουν τις κριτικές των προϊόντων πριν τα αγοράσουν. Δηλαδή, διαβάζουν τις κριτικές του eshop από πελάτες που έχουν παραγγείλει και ύστερα αποφασίζουν εάν θα το εμπιστευτούν ή όχι.
Σύμφωνα με την έρευνα της ιστοσελίδας brightlocal :
• 87% των πελατών διαβάζουν τις online κριτικές των τοπικών επιχειρήσεων το 2020, ποσοστό μεγαλύτερο από το 81% που ήταν το 2019
• Μόλις το 48% των πελατών θα σκεφτόταν να προτιμήσει μία επιχείρηση με λιγότερα από 4 αστέρια
• Το 73% των πελατών δίνουν σημασία μόνο στις κριτικές που άφησαν τον τελευταίο μήνα πριν την αναζήτησή τους
Οι κριτικές αποτελούν έναν βασικό στοιχείο, που δείχνει την εμπιστοσύνη που έχουν οι πελάτες σας στην επιχείρησή σας. Όσο περισσότερες θετικές κριτικές έχετε και εάν έχετε περισσότερα από 4 αστέρια, τόσο περισσότερες παραγγελίες θα έχετε και θα αυξήσετε σημαντικά τις πωλήσεις του eshop σας.
10. SEO
Με τη βελτιστοποιήση SEO της ιστοσελίδας σας και στοχεύοντας σε συγκεκριμένες λέξεις, μπορείτε γρήγορα να αποκτήσετε πολύ περισσότερη επισκεψιμότητα σε αυτήν. Όσο υψηλότερα εμφανίζεται το eshop σας στα οργανικά αποτελέσματα, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να κλικάρει κάποιος στο δικό σας αποτέλεσμα.
Η βελτιστοποίηση του eshop σας με SEO, θα σας βοηθήσει ώστε να επιτύχετε υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας την επισκεψιμότητά της, τις πωλήσεις. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται το budget της διαφήμισης στη Google ή βελτιώνεται η απόδοση των διαφημιστικών budget, αφού πλέον θα εμφανίζεστε και στα αποτελέσματα διαφήμισης και στα οργανικά. Επικοινωνήστε μαζί μας, για να αυξήσουμε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης.
11. Advanced Τρόποι Διαφήμισης στο Facebook/Instagram – Remarketing σε ειδικά κοινά
Οι πιο εξελιγμένοι τρόποι διαφήμισης στις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι η αναζήτηση κοινού παρόμοιου με αυτό που έχετε ήδη (lookalike audience) και η επαναστόχευση πελατών που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σας (remarketing).
Ένα lookalike κοινό βασίζεται πάνω σε ένα προσαρμοσμένο κοινό (custom audience). Με τον όρο custom audience εννοούμε άτομα που περιλαμβάνονται στη λίστα του e-mail σας, επισκέπτες στο eshop σας, χρήστες που επισκέπτονται τη σελίδα σας στο Facebook ή το προφίλ σας στο Instagram και αλληλεπιδρούν με τις δημοσιεύσεις σας. Επομένως για ένα lookalike κοινό, το Facebook βασίζεται στα στοιχεία του προσαρμοσμένου κοινού και θα αναζητήσει άλλους χρήστες με παρόμοια χαρακτηριστικά. Η δημιουργία ενός lookalike κοινό αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να προσεγγίσετε νέους πελάτες, καθώς τείνει να είναι και πιο οικονομικός τρόπος διαφήμισης από το να στοχεύετε κοινό βάσει ενδιαφέροντος, τοποθεσίας κ.α.
Το remarketing συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεών σας, καθώς μπορείτε να προσεγγίσετε κοινό που σας γνωρίζει ήδη, μπορείτε να εξατομικεύσετε την κάθε διαφήμιση για τον κάθε πελάτη σας ξεχωριστά και μπορείτε να προσελκύσετε τους πιστούς σας πελάτες ξανά και ξανά. Δημιουργήστε μία λίστα με τα άτομα που θέλετε να στοχεύσετε ξανά, δηλαδή ένα προσαρμοσμένο κοινό, και δημιουργήστε δυναμικές διαφημίσεις των προϊόντων του eshop σας. Χρησιμοποιήστε το Facebook pixels για να βρείτε τα άτομα που επισκέπτονται τις σελίδες σας και τις ενέργειες που κάνουν μέσα σε αυτήν.
Ενέργειες που πρέπει να αποφύγετε στο eshop σας
Φυσικά κάνοντας όλα τα παραπάνω θα δείτε αύξηση στις πωλήσεις σας, αλλά δεν πρέπει να επαναπαυθείτε. Είναι σημαντικό να προσέχετε την πορεία του eshop σας και να αποφεύγετε να κάνετε τα παρακάτω:
1. Οι σελίδες του eshop σας να είναι φορτωμένες από πολλές πληροφορίες και εικόνες.
2. Τα προϊόντα σας να έχουν κακή οργάνωση
3. Να ενημερώνεται η διαθεσιμότητα των προϊόντων σας σπάνια
4. Να γίνεται με δυσκολία η ολοκλήρωση της αγοράς
5. Τα έξοδα αποστολής να είναι ακριβά
6. Να είναι υποχρεωτική η εγγραφή πελάτη στο eshop για την ολοκλήρωση αγοράς
Εμπιστευθείτε μας για τη δημιουργία του eshop, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας και για την προώθησή του, που θα αυξήσει τις πωλήσεις σας και κυρίως τα κέρδη.