Όλοι ξέρουν ότι δεν νοείται πλέον σύγχρονη, ανταγωνιστική επιχείρηση με βλέψεις για το μέλλον χωρίς διαδικτυακή παρουσία. Οι πιθανότητες είναι ότι και εσύ που το διαβάζεις είχες φτιάξει κάποτε ένα site, μπορεί εκείνη τη χρονική περίοδο να μπορούσε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της εταιρίας ή του καταστήματος σου. Αλήθεια όμως, αντεπεξέρχεται ακόμα; Πως μπορείς να το ελέγξεις αυτό, πως κρατάει πίσω την επιχείρηση σου ένα απαρχαιωμένο / κακοσχεδιασμένο site, και τέλος, χρειάζεται redesign το δικό σου;
Ας ξεκινήσουμε με μερικά fact για το ηλεκτρονικό εμπόριο που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τη σημασία ενός καλού site και τις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου:
Οι παγκόσμιοι χρήστες του διαδικτύου ασχολούνται ολοένα και περισσότερο με διαδικτυακές αγορές – για το 2022 το ποσοστό των κατοίκων της Ε.Ε. στις ηλικίες 25-34 που έκανε κάποια αγορά διαδικτυακά άγγιξε το 87% και ο αριθμός αυτός καθημερινά αυξάνεται.
Πηγή: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=E-commerce_statistics_for_individuals
Οι καταναλωτές είναι πλάσματα συνήθειας – το 30% θα προτιμούσε να επιστρέψει σε έναν ιστότοπο από τον οποίο αγόρασε προηγουμένως.
Πηγή: https://www.geckoboard.com/best-practice/kpi-examples/percent-returning-customers/#:~:text=To%20calculate%20the%20Repeat%20Customer,daily%2C%20weekly%2C%20or%20monthly.
Εκτιμάται ότι μέχρι το 2040 περίπου το 95% όλων των αγορών θα πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πηγή: https://www.forbes.com/sites/mikebugembe/2022/05/06/grow-or-die-the-new-reality-of-ecommerce/?sh=4d43eb9c3fb1
Προσοχή στις αργές ιστοσελίδες. Όσο αυξάνεται ο χρόνος φόρτωσης τόσο μεγαλώνουν οι πιθανότητες ο επισκέπτης να την εγκαταλείψει. Μια διαφορά από 1 σε 3 δευτερόλεπτα αυξάνει την πιθανότητα κατά 32%, ενώ από 1 σε 6 κατά 106%.
Πηγή: https://precisefuture.com/speed-optimization/the-latest-research-on-website-speed-and-user-behavior/
Όλα τα στοιχεία λοιπόν δείχνουν ότι όχι μόνο είναι απαραίτητο να έχεις ένα site για την επιχείρηση σου, μιας και η ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου το επιβάλει, αλλά αυτό πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένο, δηλαδή όμορφο, γρήγορο, εύκολα πλοηγούμενο και βελτιστοποιημένο για SEO. Αν κάποια από αυτές τις λέξεις δεν περιγράφουν το site σου τότε ήδη χτυπάει το πρώτο καμπανάκι.
Πως όμως μπορείς να διαπιστώσεις εάν εσύ χρειάζεσαι site redesign; Ας δούμε 9 σημάδια τα οποία μπορούν να σε βοηθήσουν να το εξακριβώσεις:
1. Ξεπερασμένο design: Εάν το site σας φαίνεται ξεπερασμένο και δεν ευθυγραμμίζεται με τις τρέχουσες τάσεις σχεδιασμού, είναι καιρός για ένα redesign για να του δώσετε μια φρέσκια και μοντέρνα εμφάνιση.
2. Μη ιδανική εμπειρία χρήστη(customer experience): Εάν οι επισκέπτες δυσκολεύονται να πλοηγηθούν στον ιστότοπό σας, να εντοπίσουν πληροφορίες ή να εκτελέσουν επιθυμητές ενέργειες, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς ή η συμπλήρωση μιας φόρμας, είναι σημαντικό να επανασχεδιαστεί το website για να βελτιωθεί η εμπειρία χρήστη και να αυξηθούν οι πωλήσεις.
3. Σχεδιασμός που δεν ανταποκρίνεται σε διαφορετικές συσκευές: Με την αυξανόμενη χρήση όλο και περισσότερων συσκευών(υπολογιστές, laptop, tablet, κινητά κ.α.) είναι απαραίτητο να έχετε έναν ιστότοπο με απόκριση που να προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης. Εάν δεν είναι φιλικός προς κινητά για παράδειγμα, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια επισκεψιμότητας και συναλλαγών ειδικότερα από τις πιο νέες ηλικίες.
4. Αργή ταχύτητα φόρτωσης: Τα website με αργή φόρτωση μπορεί να απογοητεύσουν τους χρήστες και να οδηγήσουν σε υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης. Ο επανασχεδιασμός για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, τη μείωση του χρόνου φόρτωσης της σελίδας και τη βελτίωση της συνολικής ταχύτητας θα βελτιώσει την εμπειρία χρήστη και το SEO.
5. Αλλαγές στην επωνυμία ή στο branding: Εάν η εταιρεία σας έχει αλλάξει επωνυμία, έχει αλλάξει τον χώρο που εστιάζει ή έχει αλλάξει το κοινό-στόχο(target audience) της, ένας επανασχεδιασμός μπορεί να βοηθήσει στην ευθυγράμμιση της διαδικτυακής παρουσίας με τη νέα επωνυμία και τα νέα μηνύματα.
6. Απαρχαιωμένο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS): Εάν χρησιμοποιείτε ένα ξεπερασμένο CMS που περιορίζει την ικανότητά σας να ενημερώνετε και να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά τον ιστότοπό σας, ο επανασχεδιασμός μπορεί να περιλαμβάνει τη μετεγκατάσταση σε ένα πιο φιλικό και ευέλικτο πρόγραμμα.
7. Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών: Οι εξελίξεις στις τεχνολογίες και τις τάσεις του ιστού εισαγάγουν νέες ευκαιρίες για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και της διαδραστικότητας του site σας. Ένα redesign επιτρέπει την ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών, όπως τα chatbot, οι δυνατότητες εξατομίκευσης κ.α.
8. Κακή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης(SEO): Εάν το e-shop σας δεν είναι βελτιστοποιημένος για μηχανές αναζήτησης, ενδέχεται να μην κατατάσσεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, με αποτέλεσμα χαμηλή επισκεψιμότητα. Ένας επανασχεδιασμός μπορεί να επικεντρωθεί στη βελτίωση των στοιχείων SEO και στην εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών για την αύξηση της προβολής και της οργανικής επισκεψιμότητας αναζήτησης.
9. Αλλαγή στα πρότυπα του κλάδου: Οι βιομηχανίες εξελίσσονται και τα πρότυπα σχεδίασης και λειτουργικότητας αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Εάν το website σας δεν ανταποκρίνεται στις τρέχουσες προσδοκίες του κλάδου ή του κοινού σας, ένα redesign μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε ανταγωνιστικοί και να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες.
Εάν διαπιστώσετε ότι το site σας μπορεί να επωφεληθεί από ένα site redesign ή αν θέλετε να φτιάξετε ένα νέο e-shop ή απλά επιθυμείτε μια ενημέρωση σχετικά με το πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε τη διαδικτυακή σας παρουσία επικοινωνήστε μαζί μας για να βρούμε την ιδανική λύση για τις ανάγκες σας.